Nu sitter jag här igen...

Hej hopp!
Nu sitter jag här igen vid pappas data på jobbet, det var ganska länge sen faktiskt. Då brukade jag hänga med pappa till jobbet lite titt som tätt och hjälpa han med lite små saker. Men även att sitta och leka vid datan ett tag, för då var jag inte i vägen hemma (vid den datan);) Men som sagt det var ett bra tag sedan, lite synd kanske. Men som många andra gånger sitter jag nu här inne  och latjar runt medans pappa jobbar där ute.

Jag hängde med pappa och har suttit och läst min bok, en fantasy bok (konstigt va?) som är andra delen av tre eller fyra böcker. Jag har två böcker till där hemma som jag så gärna vill läsa, även dessa är av fantasy kvallite =) Även om jag kanske är en aning för gamal för dem böcker jag läser, men det är bättre att läsa något en ingentig alls.

Vad gör jag nu då?
Jag sitter här och är ganska hungrig Emelie har gjort egen pizza hemma, ska bli spännade att smaka på den, jag gillar ju egentligen inte pizza men på min är det helt ofarliga saker, så det smakar nog bra. (Jojo kommer du ihåg  när jag åt pizza hos dig och du reagerade inte på det fören en vecka senare hahah, Kan man få ert recept tro du?)

Ja men det var väl allt för stunden.
//Josse


=D

Tjena!
Idag åkte jag ner till Värnamo med mamma för att hon skulle klippa sig och under tiden tränade jag med Emelie, trevligt=) När mamma hade klippts så skaffade hon en tid till mig. Sen åkte vi till mat affären och köpte mycket mat och så köpte jag mig en godis påse Mmm.
Det är väl vad jag har gjort idag=) Nu sitter jag och kolla på Doobidoo.

ha det så skönt i kväll
//Josse


9 sep

Tjenixen!
Idag är det onsdag och det betyder att det blir dans i kväll=) Det ska bli kul, vi får väl se om jag kommer ihåg något från förra gången.

Men vad gör jag en sån här dag då? Jo jag håller på att välja vilka bilder jag vill framkalla har fåt två erbjudanden och ett av dem går ut i kväll. Så jag försöker att se över alla kort jag och Emelie har tagit i sommar och ta gó bitarna av dem.

Jag slänger in ett kort här på mig, när vi är ute på en liten utflyckt med mormor och morfar + fam


Det var nog allt för denna gången
//Josse


God träning ;)

Hej!
Idag har jag inte gjort mycket nytta.....
Men igår bakade jag minsann, det blev ett bröd. Men inte vilket bröd som helst utan ett kräftbröd=)
Låter det konstigt?! Det är inte så konstigt, det är ett bröd som ser ut som en kräfta=)
Så här ser det ut:


Lite häftigt eller hur, gott var det i alla fall. Hela brödet försvann, ett tu tre...
Jag tänkte att jag kunnde lägga ut receptet till dig som vill testa detta lite roliga brödet=)
Recepetet kommer sist i detta inlägg.

På kvällen var det träning, men eftersom mitt knä inte kändes bra hoppade jag över träningen och åkte en sväng med pappa, vi handlade lite mat. Vad finns det imat affärer om inte godis =) Mmmm
Så jag köpte mig en liten godispåse, det tycker jag att jag kunde unna mig en måndag som denna=p
Kanske inte den bästa träningen, men som sagt det var gott. Men i morgon ska jag åka till Jönköping igen för att dansa=)

Här kommer receptet:

Kräftbröd

1 bröd

Roligt bröd att ha på kräftskivan.

Ingredienser

1 pkt jäst
4 dl vatten, fingervarmt
3 msk olja
11-12 dl vetemjöl
1 tsk socker
2 tsk salt
Ca 2 msk finklippt dill

Pensling:
1 ägg
Vallmofrön

Garnering:
2 torkade enbär till ögon

Gör så här

Lös upp jästen i ljummet vatten. Rör i olja, salt, socker och dill. Blanda ner mjölet och arbeta degen blank och smidig. Jäs ca 30 min under bakduk.

Slå upp degen och arbeta ev in mer mjöl. Dela degen i 3 lika stora bitar.

Ta en av bitarna och forma den lite ovalt till kräftans huvud. Skär ett snitt i mitten av denna bit. Dela en av de andra bitarna i 2 större och 4 mindre bitar. Dessa läggs som ledare och klor ut från huvudet. De mindre först och sedan den större. Gör ett hack i den största precis som klor.

Dela den tredje degbiten i 5 bitar som trillas till bullar och lägg dem i en lätt svängd rad ut från huvudet till kräftans stjärt. Skär 3 jack i den yttersta bullen.

Jäs under bakduk på inte för varm plats i ca 20 min. Pensla med ägg och strö på rikligt med vallmofrön. Grädda i 25-30 min i 200 graders ugn, skydda ev ytan med bakpapper mot slutet.

Låt kallna under bakduk och stick i enbär som ögon.

Hejsvejjs
//Josse


En vecka

Tja nu har det gått en vecka sen jag tänkte skriva första gången, men inte orkade så nu skriver jag lite vad som har hänt under veckan istället.


Lördag:
Dagen började med att gå upp vid 8 för att åka och träna i Värnamo =) På kvällen skulle Emelie till Anderstorp för att gå på Sandras 18års party. Så jag skjutsade ner henne och köpte hem lite godis till mig och mamma, det var mysigt godis och chips.


Söndag:
Idag hade jag inget speciellt för mig så jag bestämde mig för att städa ”bak”skåpet i köket, det blev jätte fint jag och mamma städade ut gamla saker som vi inte längre ville ha där.


Måndag:
Veckan börjar med att (på kvällen) jag och Emelie åker ner till Värnamo för att träna vi testade på step-up, det var ganska kul men hängde inte riktigt med. Och så fick jag grymt ont i knäet dagen efter =( Sen åkte Emelie hem men jag stannade kvar för att gå på intensiv gympa, roligt =)


Onsdag:
Idag gjorde jag super goda pannkakor och på kvällen åkte jag och Emelie upp till Jönköping för att gå på vår första ”lektion” (av tolv) på latinamerikansk showdans. Mycket roligt, vi började med lite salsa och cha-cha steg =)


Fredag (idag):
Nu sitter jag här och skriver och väntar på att mamma ska komma hem för sen ska vi åka till farmor och farfar för att farfar fyller år idag =) Träffa släkten är roligt.


Du får ha det så bra

//Josse


RSS 2.0