Träning

Hej hopp =D
Nu börjar det bli höst igen och alla går tillbaka till sina jobb och börjar i skolan (utom jag), alla börjar gå i samma spår igen precis som innan sommaren kom. Det betyder att gymmix sätter igång igen och att jag börjar och träna minst 2 gånger i veckan. Det är bra att man kommer igång och att jag få lite rutin på vad jag ska göra medans jag är hemma. Jag började med att träna i måndags intensiv gympa roligt, men kan inte vara med på allt eftersom benet inte är perfekt än. Körde även ett halvt gympa pass igår medel/Puls ända tills jag fick ont i huvudet och gick ut och drog hem. Bakade även en paj igår, en plommonpaj förvånadsvärt god. Jag trodde inte att jga skulle gilla den men det gjorde jag =)
Nu har jag inget mer att säga för tillfället vi hörs.

//Josse

En gratis fotobok

FUJIFILM Fotobok briljant

Hejssan jag var inne på Rebeckas blogg och läste hennes inlägg om en gratis fotobok som man kan få från fuji bara man skriver lite om det i sin blogg (precis som jag gör nu). Jag vet precis vad jag ska göra med den här fotoboken, pappa fyller år och då tänkte jag att han ska få en fotobok med sina tre favorit tjejer i nämligen  på mig, Emelie och mamma.

Det skulle bli en perfekt födelsedags present och det bästa av allt den är ju gratis och han får ett (egentligen flera) minne(n) för livet. Men om nu inte pappa skulle fyllt år skulle jag gärna gör en till mig också, men blir det en bra fotobok kanske jag rent av köper en.


 
Bild från Fujifilm

//Josse

=)

Hej hopp vad tiden går...

Ja nu är det ju slut på sommarlovet för nästan alla. Men jag vet inte vad man ska kalla det jag har? Jag har tagit ett studieuppehåll så jag kanske är skolledig eller nåt J


Det har hänt en del i sommar och jag vill skriva om olika saker men jag kan inte hitta min kamera någonstans, så det är därför jag inte har skrivit något på ett bra tag, vill hitta kameran förs och skriva om det sen... Så i morgon får jag väl kanske små städa lite så dyker den förhoppningsvis upp någonstans i huset.


Men jag kan berätta att jag har varit i Kalmar med Tezz och Johanna. I söndagskväll åkte jag till Johanna i Värnamo för att sova över hos henne så att vi kunde åka så tidigt vi ville utan att jag behöver ta mig till vmo först. Så på måndagen beger vi oss mot Kalmar vid 10 tiden. Väl nere i Kalmar går vi in till Johannas lägenhet (jag har varit där två gånger innan, detta blev min tredje gång), men Tezz hade inte sett den än. Så vi installerade väl oss mest och spelade spel, jojo somnade tidigt, redan vid 22.

På tisdagen vaknade jag tidigt vid 9.30 men jag lät jojo och tezz sova vidare, men inte längre än till kl 11. När vi väl hade ätit frukost och klätt oss drog vi ut till Öland, det var riktigt mysigt där tycker jag. Vi spelade minigolf och tittade på några som surfade. Men efter ett tag blev jag riktigt trött och hungrig så vi drog tillbaka till Kalmar, mot IKEA och tog en mat bit. Det behövdes kan man ju säga. Efter det gick vi till Media Markt och glodde, sen handlade vi lite, lite godis och så. Sen bar det hem till lägenheten igen, där vi hade det mysigt och spelade Buzz, men denna kväll somnade Tezz tidigt istället haha. Jag och jojo somnade inte förrän vid 2 på morgonen.
Igår var jag självklart trött så jag vaknade inte förrän vid 10 och då tog jag frukost och sen spelade vi kort och JAG vann hahah. Sen åkte vi ut till köpcentret igen för jag ville hitta något litet till Emelie och jojo till sina syskon. När klockan började närma sig 15.00 så åkte vi en sista gång hem till Johanna för att packa in det sista i bilen.

När vi ska börja åka hemåt så ringer jojo till sin mamma och säger att vi åker hem nu osv... medan jag kör, ett litet problem bara, jag hittar inte ut. Men efter många om och men så lyckas vi att ta oss ur Kalmar mot Värnamo. Jag orka inte dra hela historien om hemvägen nu men vi blev en hel timma försenade...haha men kul hade vi.


Vi hörs

//Josse


RSS 2.0