Pannkakor

Hej!
Här kommer receptet på dom nyttiga pannkakorna som jag har lovat.
(om du testar dom kan du väl lämna en komentar)


Goda nyttiga pannkakor, med havregryn

För fyra personer (jag brukar dubbla mängden)Mina goda nyttiga pannkakor med havregryn

Du behöver:
4 ägg
1½ dl vetemjöl
1 dl rågmjöl
½ dl havregryn
6 dl mjölk
en liten klick smör
½ tsk salt
1 tsk honung
1 tsk vaniljsocker


Gör så här:

Vispa ägg tillsammands med mjölken, lägg i mjölet och havren och vispa ordentligt. Smällt sedan smör, och häll i det i smeten, häll i honungen saltet och vaniljsockret. Lägg in smeten i kylen och låt stå där i minst tio minuter. Ta sedan fram smeten och stek den. (Jag använder 1½ dl till varje pannkaka)

Ha en god måltid!

//Josse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0